Podstawy, rodzaje i zasady merchandisingu w handlu detalicznym: przykłady i cechy ekspozycji towarów w sklepie - funkcje, techniki, rodzaje 1

Podstawy, rodzaje i zasady merchandisingu w handlu detalicznym: przykłady i cechy ekspozycji towarów w sklepie – funkcje, techniki, rodzaje

Merchandising zachęca odwiedzających do zakupu, a także zwiększania zysków. To specyficzna technologia promocji punktu sprzedaży detalicznej, która pozwala na efektywny kontakt konsumenta z produktem finalnym. Proces ten obejmuje: wygodną ekspozycję produktów, która w połączeniu kolorystycznym grupuje cały asortyment w kategorie; dekoracja pokoju; organizowanie promocji i rabatów w celu budowania lojalności klientów. W tym artykule dowiesz się wszystkiego o takim pojęciu jak merchandising w sklepie detalicznym, jego podstawach, funkcjach i zasadach, podamy też definicję i prostymi słowami wyjaśnimy, co to jest.

Podstawy merchandisingu

Potrzeba atrakcyjnego i wygodnego rozmieszczenia towarów pojawiła się w efektownych latach dziewięćdziesiątych, było to konieczne, aby przyciągnąć klientów, ponieważ wszystkie domy towarowe w tym czasie miały ten sam asortyment produktów. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, właściciele sklepów zastosowali taką metodę jak merchandising, zaczęli pięknie dekorować okna, badać wygląd produktu, łączyć kolory, to są techniki merchandisingu. Głównym zadaniem estetycznej prezentacji produktu jest przyciągnięcie zainteresowania nabywcy i zwiększenie średniej kontroli.

Merchandising to szeroki zakres działań mających na celu budowanie lojalności konsumentów wobec produktu, jego marki, producenta. Zaletą tej metody marketingowej jest to, że jest ona w stanie:

  • zwiększyć poziom sprzedaży;
  • zwiększyć zainteresowanie konsumentów i chęć zakupu produktu;
  • zapewnić zaufanie klienta do konkretnego producenta;
  • promować markę lub markę produktów na sali sprzedaży.

 

Merchandising Wizualny

Ten typ opiera się na psychologii osobowości, ekonomii i teorii projektowania. Co można osiągnąć tą metodą:

  • Percepcja i zainteresowanie klientów.
  • Modelowanie artystyczne i pomysłowe.
  • Określenie właściwości każdej pozycji.

Technika wizualna skupia się na kwestiach dogodnej i prawidłowej lokalizacji produktu, dostępności aktualnych cenników, danych tabelarycznych, oznakowania oraz porządku powierzchni handlowej. Takie narzędzie pomaga zwiększyć sprzedaż i skutecznie wypromować daną markę lub markę, pomoże w tym tm360.pl. Kupujący wolą sklepy detaliczne, w których można łatwo znaleźć odpowiedni produkt i które mają duży asortyment. Najskuteczniejsze w takiej promocji są firmy perfumeryjne i kosmetyczne, które w swoich witrynach mają ogromny wybór kosmetyków, perfum i akcesoriów. Ta nisza przyciąga kobiety, ponieważ projekt outletu jest dla nich ważny.

Rozmieszczenie

Tutaj kluczowym celem jest rozmieszczenie i pozycjonowanie produktów. Zazwyczaj technika ta jest stosowana przez firmy detaliczne, gdzie dla klientów zorganizowany jest system pełnej lub częściowej samoobsługi. Głównym zadaniem tego typu narzędzia jest zakup powiązanych produktów związanych z pierwszym.

Przykłady:

  • Piwo – przekąski, ryby, orzechy.
  • Mięso – przyprawa, sól, przybranie, warzywa.
  • Paczka papierosów – guma, zapalniczka.

Często zdarza się, że pierwszy zakupiony produkt ma niższą cenę niż pozostałe zakupione produkty. Ta technika przynosi wzrost przychodów.

 

Author: 4ele