Wiele osób doświadcza stresu w swojej pracy. Może to być tymczasowo spowodowane terminem realizacji projektu lub sezonowymi wahaniami obciążenia pracą. Możesz też doświadczyć długotrwałego stresu ze względu na charakter swojej roli, z powodu trudnego szefa lub współpracownika lub z powodu polityki biurowej.
Jak więc utrzymujesz swój profesjonalizm, opanowanie i relacje w miejscu pracy? Odpowiedzią jest zarządzanie poziomem stresu i nauka przetrwania i rozwoju w stresującej roli.
W tym artykule przyjrzymy się konsekwencjom stresu w pracy i zbadamy strategie, których możesz użyć, aby skutecznie zarządzać stresującą pracą.
Co na ciebie robi stres?
Stres w pracy ma wiele negatywnych konsekwencji. Jeśli nie zarządzasz tym, może to wpłynąć na twoje zdrowie, produktywność, samopoczucie i karierę.
Ostrzeżenie:
Stres może spowodować poważne problemy zdrowotne, a w skrajnych przypadkach śmierć.
Chociaż wykazano, że te techniki radzenia sobie ze stresem mają pozytywny wpływ na zmniejszenie stresu, mają one jedynie charakter informacyjny, a czytelnicy powinni zasięgnąć porady wykwalifikowanych pracowników służby zdrowia, jeśli mają jakiekolwiek obawy związane z chorobami związanymi ze stresem lub jeśli stres powoduje znaczne lub uporczywe nieszczęście.
Należy również skonsultować się z pracownikami służby zdrowia przed jakąkolwiek poważną zmianą diety lub poziomu ćwiczeń.
Jak określić swój obecny poziom stresu
Stres może mieć negatywny wpływ na Twoje zdrowie i produktywność. Istnieje wiele sygnałów ostrzegawczych, że doświadczasz wysokiego poziomu stresu w miejscu pracy.
Fizyczne objawy stresu obejmują częste bóle głowy lub napięcie mięśni, uporczywą bezsenność i rozstrój żołądka. Możesz również doświadczyć znacznych zmian w swojej wadze.
Z psychologicznego punktu widzenia możesz być rozdrażniony, przygnębiony i doświadczać długotrwałych trudności z koncentracją. Jeśli ciągły stres zaczyna powodować wypalenie, możesz również zauważyć, że tracisz zainteresowanie pracą i hobby oraz stajesz się wycofany społecznie.